افسردگی 3

علائم  افسردگی

برطبق انستیتوی ملی سلامت روانی آمریکا، افرادیکه دچار اختلال افسردگی هستند، علائم و نشانه‌های یکسانی ندارند.

بعضی از علایم معمول و متداول افسردگی عبارتند از:

مشکل درتمرکز یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری

خستگی و کاهش انرژی

احساس گناه بی‌ارزشی و یا درماندگی

بدبینی و نداشتن امید به آینده

بیخوابی، خواب زیاد و یا بیدار شدن صبح زود

بیقراری و نا‌آرامی

ازدست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش، مثل رابطه جنسی و …

از دست دادن انگیزه و لذت زندگی

پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها

سردرد، گرفتگی عضلات،  مشکلات گوارشی

کاهش میل جنسی

گریه و بی حوصلگی

اگر برای مدت ۴ هفته است که یک یا چند تا از این علائم را دارید، حتما به روانشناس متخصص مراجعه کنید. بعضی از روشهای درمان افسردگی روان درمانی ،رفتار درمانی و هیپنوتیزم درمانی است. تجربه نشان داده  هیپنوتیزم درمانی  با نفوذ به ناخودآگاه و کشف عللو ریشه اصلی افسردگی در درمان افسردگی بسیار موثر عمل کرده است.

تفاوت غم با افسردگی

غمگینی به منزله نوعی واکنش بهنجار و سالم است که در برابر فقدان یا نداشتن چیزی مثل فرد محبوب یا مکانی مورد علاقه برانگیخته می شود. فرد غمگین می داند که چه چیزی یا چه کسی را از دست داده است و با تمام وجود کوشش می کند تا آن را بازگرداند.

بنابراین فرد غمگین امید خود را از دست نمی دهد و احساس صلاحیت و ارزش را دارا می باشد.

در افسردگی امید اندک است و فرد باورهای غیر منطقی دارد.  شخص به درماندگی خویشتن باور دارد و کوچکترین تلاشی برای حل مشکلات نخواهد کرد.

به افراد غمگین برچسب افسرده نزنیم. هر چند این افراد نیز باید از یک روانشناس متخصص برای غلبه بر مشکلاتشان بهره بگیرند تا حالت غمگینی آنها زمینه ساز افسردگی نشود.

8 ژوئن 17
نظرات: 0