لوگو دکتر نجفی توانا
بی جنس گرایی

بی جنس گرایی؛ علائم و درمان

فهرست محتوا

 
 

بی جنس گرایی درواقع یکی از مشکلاتی است که برخی افراد طی وجود آن، از سکس و برقراری رابطه جنسی دوری می‌کنند و علاقه ای به این موضوع ندارند. البته برخی از افراد هیچ جنس گرا، دارای روابط عاشفانه ای هستند که از روی علاقه و شامل رابطه جنسی نیست. برخی از این افراد از ابتدا متوجه می‌شوند که بی جنس گرا هستند اما برخی دیگر گاهی اظهار دارند که از ابتدا اینطور نبودند و به مرور زمان به هیچ جنس گرایی دچار شده اند. در این مقاله در رابطه با این مورد اطلاعات جامع و مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بی جنس گرایی چیست؟

بی جنس گرایی یا همان هیچ جنس گرایی با اصطلاح آسکشوالیتی شناخته می‌شود که در دسته انواع گرایش های جنسی قرار دارد. هیچ‌جنس‌گرایی یکی از گرایش‌های جنسی در انسان‌هاست که فرد جذابیت جنسی را تجربه نمی‌کند دارای هیچ‌گونه تمایلات جنسی نیست و هیچ علاقه ای به داشتن رابطه جنسی با هیچ‌یک از جنسیت‌های دیگر ندارد. گفته می‌شود که در حدود یک درصد از مردم جهان آمیزش ناخواه هستند.

بی جنس گرایی و سلامت ذهنی

بی جنس گرایی به هیچ عنوان جزو بیماری های روانی محسوب نمی‌شود زیرا این موضوع با ترس از برقراری رابطه جنسی تفاوت دارد.

هیچ جنس گرایی

علائم بی جنس گرا بودن

اکثریت افراد تا مدت زمان طولانی مانند سی سالگی متوجه این مورد در خود نمی‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانید این برچسب را سریعا به خود بزنید. در ادامه برخی از نشانه ها و علائمی که می‌توان از آن طریق هیچ جنس گرایی را احتمال داد برای شما عنوان خواهیم کرد:

  • شخصی را جذاب بدانید اما مورد توجه شما قرار نگیرد: این مورد ممکن است در افراد بسیاری پیش آید و فقط در صورتی که مداوم اینگونه باشید می‌توان از نشانه های آسکشوال بدانید.
  • محبت جسمی زیاد را نمی‌پسندید: بعضی افراد که بی جنس گرا هستند، از محبت هایی نظیر بغل و بوسه لذت می‌برند اما تمایل به افزایش محبت جسمی ندارند.
  • وسواس در جذب شدن به افراد: معمولا در انتخاب افرادی که با آن ها ارتباط برقرار می‌کنند، حساسیت دارند. این افراد معمولا با کسانی ارتباط برقرار می‌کنند که به آن ها اعتماد دارند.
  • ترک موضوع صحبت در مورد رابطه جنسی: این افراد معمولا مسائل جزئی رابطه جنسی را درک نکرده و به شنیدن این موارد علاقه ندارند. درواقع سپری کردن زندگی بدون رابطه جنسی برای این افراد سخت نیست و امری عادی است.
  • دوری از مشاهده صحنه جنسی: این افراد معمولا از مشاهده فیلم هایی که زوجین با یکیگر تعامل دو نفره دارند، دوری می‌کنند.
  • موارد دیگری چون دوری از ازدواج، دوری از افکار در مورد برقراری رابطه و …. از نشانه های بی جنس گرایی هستند.

درمان آسکشوال یا بی جنس گرایی

بی جنس گرایی از گرایش های میان زنان و مردان است که یک اختلال محسوب شده که با مشاوره و پیش گرفتن تکنیک های درمانی قابل کنترل است. این افراد نمی‌توانند هیچ میلی به جنس موافق و مخالف داشته باشند. این افراد بدون درمان حتی اگر به ازدواج بپردازند نیز رابطه پایداری نخواند داشت و معمولا زندگی آن ها دچار آسیب می‌شود زیرا این اشخاص میلی به ازدواج با یک فرد ندارند. هیپنوتیزم درمانی نیز یکی از روش های درمانی موثر در درمان انواع گرایش های جنسی بشمار می‌رود.

اکسشوال

علت گرایش هیچ جنسی

بسیاری از افراد تصور دارند که این نوع گرایشات جنسی ناشی از تجربه های جنسی اشخاص بروز می‌کنند اما این مسئله دلیل بر علت به وجود آمدن این گرایشات نیست. به عنوان مثال، سو استفاده جنسی از کودک، دلیل بر تغییر گرایش جنسی نخواهد بود. هنوز دلیل بروز این نوع گرایش جنسی به طور قطع مشخص نشده است اما مواردی چون افسردگی و اختلال دو قطبی و … دلیل بروز آن نیستند.

ازدواج با افراد بی جنس گرا ممکن است؟

به طور کلی زندگی با این اشخاص سخت و دشوار است زیرا باید ذهنیت خود را در مورد رابطه جنسی کنار بگذارید و راجع به ان مسئله قبل از ازدواج صحبت کنید. معمولا روابط پایدار نخواهد بود و بهتر است که یک شخص هیچ جنس گرا حتما قبل از تصمیم برای ازدواج با یک متخصص روانشناس مشاوره انجام دهد.

 

می دانم، می خواهم، اما نمی توانم!

“می دانم مشکلم چیست و می خواهم از آن رها شوم و یا درمانش کنم، و برای درمان آنها از همه روشها استفاده نموده ام با این وجود نمی توانم.”
مثلا”، وسواس شستن و یا ترسهای غیر معقول و یا عدم اعتماد بنفس و غیره . با اینکه می دانیم این رفتارها یا احساسات غیر منطقی است، با این حال قادر به رهایی و یا کنترل آنها نیستیم.
بنابراین می توان گفت بسیاری از احساسات،هیجانات،و افکار ما ریشه در ناخوداگاه دارد.اگر چه در نهایت ما مسئول اعمال خود در جامعه و در تعامل با دیگران می باشیم.
اختلالات و انحرافات قابل درمان

یک پاسخ

  1. با سلام
    من بی جنس گرا هستم نه خانم ها رو میبینم تحریک میشم و نه اقایون رو میبینم تحریک میشم ایا این بیماریه ؟ من اصلا میل جنسی ندارم و زن هستم و حتی از نظر جنسی کاملاً زنانه هست فکرم گاهی وقت ها افکارم مردانه میشه و گاهی وقت ها زنانه . یعنی گاهی وقت ها دلم میخواد لباس مردانه بپوشم و احساس مردانه دارم ولی بیشتر وقت ها زن هستم یعنی بیشتر زن هستم ها . ولی بی جنس گرا هستم . ایا اینکه خانواده من اسرار دارن ازدواج کنم ؟ کار درستی انجام میدن یا باید درمان بشم و بیماریه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =