لوگو دکتر نجفی توانا
درمان واژینیسم

درمان واژینیسم یا واژینیسموس چگونه انجام می‌شود؟

4.5/5

واژینیسم یا واژینیسموس یکی از انواع اختلالات جنسی است که مختص زنان می باشد. در این اختلال ترس از رابطه زناشوئی و یا ترس از رابطه جنسی که یک ترس و یا فوبی روانی و یا یک درد روانی است باعث می شود که زن از ایجاد رابطه جنسی بترسد.

در نتیجه این ترس به طور ناخود آگاه خود را جمع می کند و یا به عبارت دیگر اندامش را منقبض و یا پاهای خود را به هم  چسبانده و قفل نماید. بسیاری از زنانی که اینگونه فوبی جنسی دارند حتی با تصور یک رابطه جنسی اندامشان منقبض می شود.

زنانی که اینگونه اختلال جنسی را دارند ممکن است احساس کنند که  دچار مشکلات جسمی هستند و یا به نوعی احساس حقارت کنند.

 اگر این اختلال جنسی هر چه زودتر درمان نشود در آینده مزمن تر شده و درمان واژینیسم نیز سخت تر خواهد شد.

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس به انقباض غیر ارادی عضلات کف لگن و یک سوم خارجی مهبل در هنگام نزدیکی گفته می شود که تقریباً عمل دخول را غیر ممکن ویا بسیار دردناک می کند. این انقباضات حتی در هنگام معاینه پزشک نیز دیده می شود و بیشترعلل روانی دارد.

زنان مبتلا به واژینیسموس دوست دارند رابطه جنسی برقرار کنند و از آن لذت ببرند ولی در ناخودآگاهشان گویا چیزی مانع این امر می شود.

این افراد با انقباض عضلات مانع رابطه جنسی شده و اجازه دخول آلت مردانه را نمی دهد و این خود سبب ایجاد اضطراب می شود.

در واژینیسم عضلات کف لگن، در اثر همراهی ذهن و بدن هنگام نزدیکی منقبض شده و بدن را از آسیب فرضی ناشی از دخول حفظ کنند.

بدیهی است که این اختلال چه مشکلات شدیدی را برای زوجین به وجود می آورد ولی خوشبختانه واژینیسموس جزء اختلالاتی است که بخوبی قابل درمان است.

انجمن روانپزشکی آمریکا ملاک های تشخیصی زیر را برای واژینیسموس مطرح کرده است:

  1. 1. اسپاسم غیرارادی مداوم یا عود کننده عضلات ثلث خارجی مهبل که مانع مقاربت جنسی می شود.
  1. 2. واژینیسموس سبب ناراحتی قابل ملاحظه یا مشکلات بین فردی می شود.
  1. یک اختلال دیگر روانپزشکی( مانند اختلال جسمانی سازی) توضیح بهتری برای آن نیست و مساله منحصرا ناشی از تاثیرات فیزیولوژیک مستقیم بیماری طبی عمومی نمی باشد.
درمان واژینیسم ، درمان واژینیسموس
درمان واژینیسم ، درمان واژینیسموس

انواع واژینیسموس

واژینیسموس اولیه: دخول برای اولین بار غیر ممکن است. این عارضه، میتواند علت مشکلی به نام ازدواج به وصال نرسیده شود که در طی آن زوج هرگز موفق به نزدیکی نشده اند.

واژینیسموس ثانویه: نوع ثانویه به طور ناگهانی در زنانی اتفاق می افتد که قبلا هیچ گونه مشکلی به هنگام نزدیکی نداشته اند و معمولا بعد از یک تجربه ناخوشایند جسمی یا روانی ایجاد می شود.

نکته: عمده موارد واژینیسموس اولیه هستند.

واژینیسموس خفیف: بیمار دارای تمایلات جنسی می باشد و بازی جنسی ابتدایی انجام میدهد و بر اثر تحریک اندام تناسلی با دست برانگیخته میشود. اما در هنگام کوشش برای دخول واژینیسموس مشاهده میشود.

واژینیسموس شدید: هیچ گونه لمس امکان پذیر نمی باشد. تا حدودی اکراه در عشق بازی مقدماتی دیده می شود و معمولا جنس مونث پشت خود را خم کرده و ران ها را در یک وضعیت بسیار محکم قرار می دهد.

معمولا نوع خفیف واژینیسموس بسیار راحت به درمان واژینیسم پاسخ می دهد اما نوع شدید آن زمان بر است.

علل واژینیسم یا واژینیسموس

علل واژینیسم یا واژینیسموس :

علل واژینیسموس از لحاظ کمی و کیفی و همچنین با توجه به شخصیت فرد متفاوت است. مثلا” یکی از علل واژینیسموس تجاوز جنسی میباشد و ممکن است این عمل اثرات متفاوتی در دو فرد مختلف  داشته باشد.

مثلا” یکی در آینده از رابطه جنسی ترس داشته باشد و دیگری فقط کمی دارای بی میلی جنسی باشد. به طور کلی علت واژینیسم بسیار است که عبارتند از:

  1. سوء استفاده و تجاوز جنسی: گاهی اوقات اذیت و آزارهای جنسی صرفا” ختم می شود به دست مالی کردن از غریبه ها تا حتی آشنایان بسیار نزدیک که می تواند یک حس ناخوشایند و بدبینی را در زن به وجود بیاورد مخصوصا” اگر این اتفاق در دوران خرد سالی رخ دهد.

گاهی اوقات نیز اذیت و آزار جنسی ختم به تجاوز می شود که می تواند اثرات ناگوار شخصیتی و روانی همچون افسردگی، بدبینی به مردها  به همراه ترس از رابطه زناشویی و یا واژینیسم بوجود آورد.

  1. خاطرات و شنیده های ناخوشایند : تعریف تجربیات تلخ جنسی توسط اطرافیان و شنیدن عمدی و یا غیر عمدی توسط دختری که هنوز مجرد است. و یا خواندن تجربیات تلخ جنسی در مجلات و اینترنت و غیره .
  1. به تعویق انداختن رابطه جنسی پس از ازدواج : بسیاری از اوقات عروس و داماد ها تصمیم می گیرند عمل زناشویی را در زمان خاصی انجام بدهند و یا امروز و فردا می کنند در نتیجه دچار استرس و اضطراب و هیجان می شوند که در نتیجه واژینیسموس یا واژینیسم شکل می گیرد .
  1. گوشزد های ترس آمیز والدین : بسیاری از اوقات والدین برای اینکه باکره گی دخترشان حفظ شود آنها را از رابطه جنسی می ترسانند. در نتیجه با گذشت زمان این ترس بیشتر شده و واژینیسم شکل می گیرد .

پیامدهای واژینیسم در صورت درمان نشدن

پیامد های واژینیسموس بسیار است. از جمله یأس و نا امیدی ، کشمکش های بی پایان،  ایجاد خشم و پرخاشگری، افسردگی و در نهایت طلاق.

در بسیاری از فرهنگ ها و حتی در خانواده های تحصیل کرده اگر مدتی بعد ازازدواج قانونی، رابطه جنسی برقرارنشود، انتقاد ها و اتهامات متوجه داماد می شود.

یعنی اینکه گفته می شود داماد فرد نا لایق و دارای قدرت مردانگی نمی باشد. در چنین مواردی گاهی اوقات به دلایل مختلف عروس خانم  نقص خود را از این جهت که از رابطه جنسی ترس دارد را نمی پذیرد.

و این اتفاق باعث می شود که بین طرفین کینه بوجود آمده و موجب طلب مهریه و درخواست طلاق شود.

گاهی اوقات نیز طرفین دم بر نمی آورند و سال ها مشکل خود را به خاطر ترس از آبروریزی  بین خود نگاه داشته و همچنان به زندگی خود ادامه می دهند.

چنانچه مسئله واژینیسموس بین طرفین به وسیله دارو و یا با اجبارحل شود، سبب  سرد مزاجی جنسی، افسردگی، وسواس و مشکلات دیگر خواهد شد.

 درمان واژینیسم یا واژینیسموس با هیپنوتیزم درمانی

از جمله روش های موجود در درمان واژینیسم ، یا واژینیسموس یا ترس از رابطه زناشویی رفتار درمانی ، روان درمانی و روش های درمانی پزشکی می باشد.

در روش رفتار درمانی درمان از طریق حساسیت زدایی منظم می باشد که معمولا” با ایجاد تصور در فرد مبتلا به  واژینیسموس آرام آرام ترس روانی و یا درد جسمانی کمتر و کمتر خواهد شد.

در روان درمانی نیز با ایجاد شناخت در فردی که دارای واژینیسم است، شناخت او بیشتر شده در نتیجه راحت تر می تواند با مشکل ترس از رابطه جنسی یا ترس از رابطه زناشویی کنار بیاید.

معمولا” در روش درمانی پزشکی از طریق عمل جراحی سعی می شود رابطه زناشویی را تسهیل تر نمایند.

تجربه ثابت کرده است در درمان پزشکی افرادی که دارای اختلال واژینیسموس می باشند پس از برطرف شدن مشکل ترس از رابطه زناشویی حالت های روانی ناخوشایندی چون افسردگی، سرد مزاجی جنسی را به همراه خواهند داشت.

معمولا” روش های درمانی روانشناسی نیز بسیار طولانی و در بسیاری از اوقات ناکام  می باشند و اما درمان واژینسموس از طریق هیپنوتیزم درمانی از آنجایی که قادر به از بین بردن ریشه بیماری ها می باشد، نه تنها مشکل واژینیسموس بطور کامل برطرف می شود بلکه حالت های افسردگی و یا اثرات تلخ تجربیات گذشته فرد واژینیسموس نیز بطور کامل برطرف می شود .

درمان واژینیسم یا واژینیسموس با تصحیح افکار و باورهای اشتباهی که در طول‌ سالهای گذشته در فرد شکل گرفته بهمراه تمرینات فیزیکی‌ مناسب آرام سازی عضلات مهبل(تمرینات انقباضی و انبساطی) و افزایش دانش نسبت به مسائل جنسی امکان پذیر است.

همچنین تنفس عمیق و صحیح حین رابطه و آموزش به مرد که چگونه همسرش را در حل مشکل یاری کند، کمک شایانی به بازگشت آرامش و درمان شخص می کند.

برای درمان واژینیسم ضروری هست که زوجین با هم به مرکز مشاوره و متخصص روانشناس مراجعه کرده و در حل این مشکل از کمک او بهره گیرند.

از آنجایی که این مشکل ریشه در ناخودآگاه دارد، بنابراین روشهای آرام سازی و هیپنوتیزم درمانی بسیار موثر واقع می شود.

علل واژینیسم

  1. علل روانی واژینیسم

  • آزار جنسی و تجاوز
  • تجارب دردناک در کودکی
  • درد در اولین رابطه جنسی
  • ترس، شرم یا احساس گناه از رابطه جنسی
  • ماهرانه نبودن اعمال جنسی
  • ناکافی بودن میزان مرحله تحریک
  • آموزه های سختگیرانه جنسی
  • عدم آموزش جنسی
  1. علل زیستی واژینیسم

  • عفونت مهبل
  • دردهای عصبی ناشی از لمس کردن کردن فرج
  • خشکی مهبل
  • پرده بکارت ضخیم
  • واکنش های آلرژیک

ترس از نزدیکی (واژینیسم ) در زنان

واژینیسم (ترس از رابطه) نوعی اختلال جنسی مخصوص زنان است که موجب ترس از رابطه جنسی می شود.

در واقع واژینیسموس نوعی فوبی و درد روانی است که مسبب ترس زن از رابطه جنسی می شود و در نتیجه زن به طور ناهوشیار اندامش را منقبض می کند.

اکثر این زنان حتی با تصور رابطه جنسی اندامشان را منقبض می کنند و در این حالت هر گونه دخول به واژن بسیار دردناک است.

علل ترس از نزدیکی ( واژینیسم ) در زنان

  • تجربه تجاوز جنسی: اگر اذیت و آزار جنسی منجر به تجاوز شود سبب اثرات ناخوشایند روانی همچون افسردگی و بدبینی نسبت به مردها به همراه ترس از رابطه زناشویی و یا واژینیسم می شود.
  • خاطرات و شنیده های ناخوشایند : شنیدن یا خواندن تجربیات تلخ جنسی سایر افراد برای دختران می تواند یکی از عوامل ترس از رابطه جنسی(واژینیسسم)باشد.
  • فاصله زیاد بین رابطه جنسی: اگر زوجین به طور مداوم رابطه زناشویی را بعلت ترس به زمان دیگری موکول کنند دچار استرس و اضطراب و هیجان می شوند و ممکن است خانم گرفتار واژینیسموس یا واژینیسم شود .
  • تذکرهای مدام والدین : اکثر والدین برای حفاظت از دخترانشان آنها را از رابطه جنسی می ترسانند.در نتیجه با گذشت زمان این ترس بیشتر شده و واژینیسم (ترس از نزدیکی) شکل می گیرد .

پیامد های  واژینیسموس

پیامد های  واژینیسموس یا ترس از نزدیکی:

عوارض ترس از رابطه جنسی شامل نا امیدی ، خشم ، پرخاشگری، افسردگی و درنتیجه طلاق است. اگر واژینیسموس (ترس از نزدیکی) درمان نشود سبب سرد مزاجی، افسردگی ، وسواس و …. می شود.

شما می توانید برای گرفتن وقت مشاوره و انجام درمان واژینیسم با مطب دکتر نجفی توانا ارتباط برقرار کنید. یکی از شاخص های مطب دکتر نجفی توانا حفظ هویت افراد و در صورت تمایل فرد، پذیرش با نام مستعار امکان پذیر می باشد.

آدرس مطب:

تهران، خیابان شریعتی، بین میرداماد و ظفر، جنب پمپ بنزین ظفر، کوچه شواری، ساختمان پزشکان سینا، طبقه پنجم

تلفن های نوبت دهی : ۲۲۸۹۹۱۴۷ ۰۲۱ – ۲۲۸۹۹۱۴۸ ۰۲۱

منتظر شما هستیم

مطالب مرتبط :

درمان همجنس بازی
درمان فتیشیسم

می دانم، می خواهم، اما نمی توانم!

“می دانم مشکلم چیست و می خواهم از آن رها شوم و یا درمانش کنم، و برای درمان آنها از همه روشها استفاده نموده ام با این وجود نمی توانم.”
مثلا”، وسواس شستن و یا ترسهای غیر معقول و یا عدم اعتماد بنفس و غیره . با اینکه می دانیم این رفتارها یا احساسات غیر منطقی است، با این حال قادر به رهایی و یا کنترل آنها نیستیم.
بنابراین می توان گفت بسیاری از احساسات،هیجانات،و افکار ما ریشه در ناخوداگاه دارد.اگر چه در نهایت ما مسئول اعمال خود در جامعه و در تعامل با دیگران می باشیم.

93 پاسخ

  1. سلام آقای دکتر
    الان دومین بار که وقتی همسرم عمل دخول رو می خواهد انجام دهد درد در ناحیه واژنم حس می کنم و ناخودآگاه پاهام اسپاسم میشه . اصلا از رابطه جنسی ترسی ندارم و اولش هم همه چی عالی هست ولی هنگام دخول درد حس می کنم . نمیشه گفت خیلی زیاد ولی هست . برای همین همسرم از پوزیشن های مختلفی استفاده می کند و دیگه لحظه آخری خیلی تلاش میکنم که عضلات پام رو شل کنم . آقای دکتر خیلی نگران این موضوعم نمی خواد که همسرم ازم دلسرد بشه . باید چیکار کنم . من تهران زندگی نمی کنم .

  2. سلام.
    خانم وازینیسموس یک درد یا حس ترس خیالی است. سعی کن عضلات را شل کنید.
    به همراهی شوهرتان برای درمان نیاز هست

  3. سلام اقای دکتر من حدود یک سال ونیم نامزد بودم طی این دوران رابطه و معاشقه بدون دخول داشتیم چن بار ی خواستیم عمل دخول را انجام بدهیم اما من بخاطر ترس زیادی ک داشتم به شوهرم گفتم هرموقع عروسی کنیم و اینکارو عقب مینداختم الان مدت۲ ماه است که ازدواج کردم بارها تلاش کردیم همش پاهام سفت میشد و ضربان قلبم بالا میرفت توی این دوماه با وجود ترسی ک داشتم ۴ بار عمل دخول را انجام دادیم و بعدش بازم چن بار تلاش کردیم اما ترس من هنوزم هست و اجازه دخول ندادم ایا مشکل من هم واژینیسموس هستش ایا من مشکلم حل میشه

  4. سلام من ۲ساله ازدواج کردم هنگامی که همسرم با انگشت نقطه جی منو لمس میکنه به ارگاسم میرسم ولی هنگامی که انگشت خودرو نزدیک رحمم میکنه دردزیادی حس میکنم که باعت سفت کردن ومنقبض شدنم میشه دیگه خسته شدم باید چکارکنم مشکلم چیه؟

  5. سلام من نزدیک۲ساله ازدواج کردم ۲۲ سالمه همسرم هنگامی که با انگشت نقطه جی منو لمس میکنه به ارگاسم میرسم ولی هنگامی که انگشتشو سر رحمم قرارمیده دردزیادی حس میکنم وخودمومنقبض سفت میکنم بطوری که همسرم دیگه ادامه نمیده .خسته شدم بنظرتون بایدچکارکنم؟مشکلم چیه؟

  6. سلام،ببخشید من 3سال پیش ازدواج کردم بخاطر اینکه مشکل واژینیسم داشتم ازهمدیگه توافقی جدا شدیم،قبل از ازدواجم با یه پسری خطبه خوندیم برای اشنایی ک بعد فهمیدم متاهل هست، اون به اجبار میخاست نزدیکی کنه.هیچ وقت یادم نمیره خیلی اذیتم میکرد،الان افسردگی دارم و میترسم از دوباره یه زندگی جدید شروع کنم،میدونم هنوز همون ترس باهامه،بلاتکلیفم.توروخدا کمکم کنید

  7. سلام خسته نباشید
    من یکساله ازدواج کردم ولی از درد برطرف شدن بکارت میترسم.خیلی کم تحریک میشم و طول میکشه تا تحریک شم بعد هم تا نزدیک اون مرحله میشم که بکارت از بین بره، بدنم منقبض میشه. راهکاری هست که منم لذت ببرم؟

  8. سلام دکتر من چندین سال است که ازدواج کردم اوایل درد داشتم الان درد هم ندارم اما هیچ لذتی هم نمی برم خیلی هم به خودم از تظر روانی و جسمی فشار می آورم اما به اورگاسم نمی رسم آیا راه حلی وجود دارد

  9. سلام آقا دکتر لطفا راهنمایی بفرمایید من دو ساله ازدواج کردم اما دخول انجام نشده و باکره هستم

  10. سلام من پنج سال مشکل واژینیسموس دارم خواهشا کلینیکی یا مراکز درمان مشکل واژینیسموس درمشهد یا سبزوار معرفی کنید تا برم برای درمانم؟ شماره تلفن و آدرسشون را برام بفرستید؟میخوام زود مشکلم حل بشه حامله بشم چقدر طول میکشه درمانم؟

  11. سلام من پنج سال مشکل واژینیسموس دارم چندتا متخصص زنان رفتم گفتن با انگشت امتحان کن اولشو ولی من با انگشت هم اصلا نميذارم درد دارم وترس شدید خواهشا کلینیکی یا مراکز درمان مشکل من درمشهد یا سبزوار معرفی کنید تا برم برای درمانم؟ شماره تلفن و آدرسشون را برام بفرستید؟میخوام زود مشکلم حل بشه حامله بشم چقدر طول میکشه درمانم؟

  12. سلام وققتون بخیر.من یه سوال داشتم لطف کنید جواب بدین.من تقریبا ده ساله که حملات پانیک دارم.دو سال اول درگیرش بودم اما تقریبا 5سال از بین رفت و دیگه دچارش نمیشدم.اما الان سه ساله که دائما دچار احساس تشویش و بیقراریم.تمام طول روز مخصوصا شبها.هیچ فکر ترسناک یا ناامیدی توی ذهنم نیست.اما روح و جسمم در تلاطمه و آروم و قرار ندارم.تا الان با ورزش درس و…سرگرم میکردم خودم رو.اما الان دیگه کم آوردم و خسته شدم.اضافه میکنم که تا الان درمان دارویی یا روانشناختی خاصی ندیدم و فقط خودم سعی در کنترلش داشتم.
    لطفا کمکم کنید
    درمان پذیر هست؟

    1. سلام.
      وقتی شما مشکلی را کنترول می کنی یعنی انرژی روانی صرف می کنی پس خسته می شوی در نهایت. بله قابل درمان است.

  13. سلام خسته نباشید حدود 5 ماه ازدواج کردم ترس از نزدیکی باعث ناراحتی همسرم شده در دوران عقد ب علت سخت گیری های بیش از حد خانوادم از رابطه باهمسرم ترس دارم لطفا راهنماییم کنید دردوران عقدم کم و بیش ب خاطر ترس از رابطه خود ارضایی داشتم اما الان دیگه ندارم

  14. سلام اقای دکتر.من ۸ ماهه ازدواج کردم. اکثر اوقات هنگام رابطه دردی رو در زیر شکم و با عرض معذرت مقعدم حس میکنم که خیلی ازار دهنده ودردناکه.ایا این هم جزو علائم واژینیسم هست.من دردی در واژن ندارم.و رابطه ی مقعدی هم ندارم.

  15. سلام من هیچ ترسی نداشتم اما بعد ازسه سال هر بار اقدام کردیم موفق نشدیم چپت خیلی دردناکه بعد ازچند بار اقدام دیگه هی به تعویق انداختیم آیا من مبتلا به واژینیسم هستم؟

    1. سلام.
      بله شما دچار واژینیسم یا درد ویا ترس روانی در ایجاد رابطه زناشوئی شده اید. با این روش یعنی هیپنوتیزم قابل درمان است .

  16. سلام ,من ۳ماهه ازدواج کردم,ولی موفق به انجام عمل دخول نسدم,هربار که میخام این رابطه رو انجام بدم پاهام قفل میشه.ازتون کمک میخاستم

    1. بله . بسیاری از مطالب در سایت ها و همین سایت منتشر شده است که مفید است . اما همانطور که در سایت هم گفتیم بسیاری از اوقات فرد مشکلش را می داند و می خواهد که آنرا برطرف کند اما نمی تواند و در این مرحله بهترین راه کمک گرفتن از روانشناس است .

  17. سلام
    سی و نه سالم هست و 5 ساله که ازدواج کرده ام ولی ارتباط جنسی نمیتونیم داشته باشیم . بالاخره تونستم همسرم رو متقاعد کنم که بریم مشاور . پس از چند جلسه روان درمانی ، مشاور اعلام کرد که همسرم به دلیل عدم شکل گیری حس جنسی در یک سالگی تا پنج سالگی از داشتن این حس محروم هستند . و چون همسرم دچار وسواس و پارانوئید شدیدی هستند هر گونه رابطه جنسی موجب افزایش مشکلات روانی ایشان خواهد گردید . آیا ممکنه این حس کاملا در کسی کور باشه ؟

  18. سلام آقای دکتر من مشکل واژینیسم شدید دارم 6 ساله ازدواج کردم بدون یک بار نزدیکی .باتوجه به اینکه باید از کرمان بیام برای درمان آیا آمدن شوهرم نیاز هست
    چندروز باید درتهران بمانم

  19. سلام خسته نباشید من حدود یک سالو شیش ماهه که عروسی کردم امابه دلیل ترس از رابطه دخول انجام نشده باتوجه بهنظرات دوستان و فرمایشای شما منم همین مشکلو دارم اما من خیلی خجالتی هستم و به این دلیل حتی معاینه هم نرفتم و خیلی میترسم همین خجالت کار دستم بده خواهش میکنم کمکم کنید.

  20. سلام اقای دکتر من جاهای زیادی رفتم خاهش میکنم کمکم کنید مشکل دخول دارم

    1. سلام.
      درمامن پذیر است تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
      22899145
      6
      7
      8

  21. سلام من 31 سال دارم 6 ساله عروسی کردم و موفق به یکبارنزدیکی نشدم آیا هیبنوتیزم راه حل مشکل من است؟

    1. سلام.
      موارد مشابه شما زیاد بوده اند که درمان شده اند. شما دچار واژنیسم یا واژنیسموس هستید یعنی ترس از رابطه زناشویی.برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
      موفق باشید

  22. با سلام یک سال ازدواج کردم و متاسفانه واژنیسم خفیف دارم بهترین روش درمان چیست؟ من مشهد هستم آیا مشهد دکتری میشناسید به من کمک کنه؟

    1. همانطور که گفتیم برای درمان واژینیسم ضروری هست که زوجین با هم به مرکز مشاوره و متخصص روانشناس مراجعه کرده و در حل این مشکل از کمک او بهره گیرند چون این مشکل ریشه در ناخودآگاه داردبنابراین روشهای آرام سازی و هیپنوتیزم درمانی نیز ،بسیار موثر واقع می شود. در مشهد همکاری که هیپنوتراپ باشد نمی شناسم .

  23. سلام من 2ماهه ازدواج کردم وقتی میخوایم رابطه داشته باشیم احساس میکنم عضلاتم منقبض میشه بااینکه خودم عضلاتمو شل میگیرم الت شوهرم واردنمیشه بکارتم هنوز برطرف نشده لطفا راهنمایی کنید به غیرازهیپنوتیزم راه دیگری دارد؟

    1. توضیحات شما بسیار خلاصه بود . در صورت تمایل به درمان مراجعه کنید تا مشکل شما را برطرف کنیم .

  24. سلام و خسته نباشين
    ١٠روزه ازدواج كردم اصلا هم از رابطه داشتن ترسي ندارم و برام هم اتفاق خاصي نيفتادع ولي دودفعه ك قرار بود با همسرم رابطه داشته باشم موقع رابطه درد خيلي شديدي رو حس ميكنم
    اين از علائم واژينيسموس هست؟

    1. اگر مراحل پیشنوازی انجام شده باشد ممکن است . اما باید علایم دقیق تر توسط روانشناس بررسی شود.

  25. سلام اقای دکترمن دوساله ازدواج کردم که موفق به عمل دخول نشدم یاس ونامیدی تموم وجودموفراگرفته هبچ جایی نمونده که نرفته باشم ولی دقیقا هیچ مشکلی ندارم جزاینکه موقع نزدیکه تموم بدنم قفل میشه ونمیتونم تسلیم اون رابطه بشم .بنظرتون چکارکنم .میشه درموردهیپونیزم برام توضیح بدید چیه.ممنون

    1. با توجه به علایمی که عنوان کردید مشکل شما قطعا واژینیسموس است که ریشه در ذهن و فکر شما دارد و علت اصلی آن باید مشخص شود و برطرف شود و شما هم مانند افرادی که قبل از شما مراجعه کرده اند می توانید درمان شوید و جای نگرانی نیست

  26. سلام آقای دکتر من دوساله ازدواج کردم خیلی همسرم و دوست دارم تمام مراحل معاشقه بخوبی انجام می شود و حتی با دست بخوبی ارضا می شم اما زمانیکه ک قصد دخول داریم به شدت ترس دارم و پاهایم را جمع میکنم
    تورو خدا کمکم کنید

  27. سلام.
    این مشکل از این طریق درمان نمی شود. شما باید حضوری وقت بگیرید و تشریف بیاورید. بله ، ان شاءالله حتما همانند بقیه شما هم درمان خواهید شد.
    موفق باشید.

  28. سلام وقتتون بخير
    اقاي دكتر من دوماهي ميشه ازدواج كردم معاشقه و مراحل قبل دخول كامل انجام ميدم فقط براي دخول عضلاتم منقبض ميشه سعي مي كنم كه سفت نكنم ولي نميشه ممنون ميشم از راهنماييتون .

    1. شما علائم ابتدایی واژیسموس را دارید و می بایست علائم آن دقیق تر توسط روانشناس بررسی شود تا در صورتی که دچار واژینیسم هستید درمان شوید. یکی از راه های درمان آن روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی است .

  29. سلام آقای دکتر ،من شش ساله که ازدواج کردم و موفق به رابطه جنسی باهمسرم نشده ام.همان مشکل انقباض عضلات لگنی و قفل کردن پاهارو منم دارم.لازم به ذکره که سابقه جراحی لگن بدلیل عفونت مفصلی رو در دوران کودکی داشتم.پیش دکتر زنان ،روانپزشک برای مشاوره و… رفته ام ولی تاکنون نتیجه نداده.به نظرشما دنبال جراحی و بوتاکس باشم یا هیپنوتیز درمانی؟باتشکر.

    1. سلام.
      مشابه مشکل شما یعنی واژینیسم یا ترس از رابطه زناشویی قابل درمان است .موارد مشابه هم زیاد بوده است .لطفا تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .
      موفق باشید .

      1. سلام آقای دکتر من22سالمه سه ساله ازدواج کردم اماهنوز موفق به رابطه جنسی باخانمم نشدم الان میخوام زن دوم بگیرم نمیدونم خانمم چجوری قانع کنم بااین موضوع کناربیادلطفاراهنمای کنید

  30. سلام آقای دکتر
    من سی سالم است و ده روزه که ازدواج کردم. اوایل عقد مشکلی با داشتن رابطه جنسی نداشتم اما از شب اول ازدواج ناخودآگاه عضلات لگنم قفل می شه و نمی تونم پاهام رو باز کنم. دو شب پیش اجازه دادم همسرم به میل خودش باهام رفتار کنه و احتمالا به خاطر پاره شدن پرده خونریزی و درد داشتم. فردا صبح حالم خوب بود و حس بدی نسبت بهش نداشتم. اما دیشب دوباره حالم خیلی بد شد و نتونستم اجازه بدم بهم دست پیدا کنه. از این بابت خیلی ناراحتم. اخیرا وقتی بهم دست می زنه انگار تمام بدنم یخ می زنه از سرما می لرزم و موهای دست و پاها و پشتم سیخ میشه! لطفا راهنماییم کنید. تا الان همسرم باهام خیلی مهربون بوده نمی دونم در شبهای آینده چقدر می تونه تحمل کنه!

    1. سلام.
      شما دچار واژینیسموس یا ترس ویا درد خیالی از رابطه زناشویی میباشید .درصورتی که به وسیله مشاوره روان شناسی درمان نشدید ،هیپنوتیزم درمانی میتواند به شما کمک کند .
      موفق باشید .

  31. باسلام من 2 سال است که ازدواج کرده ام اما هنگام رابطه جنسی اصلا تحریک نمیشوم با وجود تمام عشق ورزی هایی که هست.و هنگام مقاربت درد زیادی را احساس میکنم.اما در خودم احساس میل جنسی زیادی میکنم ولی وقتی همسرم می اید این میل از بین میرود.ایا این واژینیسم است؟تمام روش های درمانی و روان شناسی را هم امتحان ردم

    1. سلام .
      بله ،مشکل شما واژینیسم است لطفا تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .
      موفق باشید .

  32. سلام اقاي دكتر
    من ٢سال است كه ازدواج كردم
    و بكارتم مدتيه كه برطرف شده
    ولي نميدونم چرا در موقع نزديكي عمل دخول انجام نميشه
    ببخشيد ولي فقط سر الت شوهرم داخل ميره و بينهايت درد دارم
    اما شوهرم لذت ميبره ولي من اصلا
    چون فقط درد ميكشم
    همه ميگن چند بار نزديكي بشه درد اروم ميشه ولي مدردم تغيري نكرده
    لطفا راهنماييم كنيد ،ممنون

    1. ممکن است همانطور که خودتان حدس زدید شما مشکل واژینیسم داده باشید اگر با مطالعه مطلب فوق هنوز به نتیجه نرسیده اید برای ویزیت با مطب تماس بگیرید تا برای شما وقت تعیین شود.

  33. سلام اقایه دکتر من2 ساله ازدواج کردم ولی هنوز نتونستم با همسرم نزدیکی داشته باشم عضولاتم خود به خود دروقتی میخوام. نزدیکی کنم منقبض میشه بایدچکار کنم لطفا کمکم کنید

    1. سلام.
      این ترس یا درد خیالی شما مرتبط با گذشته شما می باشد. اما هم اکنون نیازمند درمان است.و قابل درمان می باشد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
      موفق باشید.

  34. سلام آقای دکتر من 6 ساله که ازدواج کردم اما هنوز نتوستم با همسرم نزدیکی داشته باشم پیش روانشناس رفتم سکس تراپ رفتم حتی ۸ جلسه هیپنوتیزمم رفتم ولی خوب نشدم که نشدم خواهشا راهنماییم کنید.

  35. سلام 5سال ازدواج کردم هنوز موفق به دخول نشدم. هیپنوتیزم سه جلسه انجام دادم. مشاوره رفتم. حتی قرص خواب و ژل بی حسی هم نتونسته کمکم کنه چکار کنم

    1. سلام.
      نمی دانم چرا درمان نشده اید؟ تجربه نشان داده هیپنوتیزم درمانی بهترین ابزار برای درمان واژینیم می باشد. اما شما واقعا” هیپنوتیزم شده اید؟ و اگر هیپنوتیزم شده اید کار درمان انجام شده ؟ …؟ برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
      موفق باشید.

  36. سلام دکتر. من ۲۳سالم هست و بعد از یک تجاوز ناموفق از رابطه زناشویی میترسم همش بغض میکنم مخصوصا وقتی می خوام در مورد مشکلم چیزی بگم .نمیتونم ازدواج کنم .اساس میکنم مقصرم که می خواستن بهم تجاوز کنن .وسواس فکری پیدا کردم که کسی ازم فیلم نگرفته باشه مخصوصا در مورد رابطه جنسی .همش فکر میکنم رفتار هایی که قبلا کردم درست بوده یا نه .خیلی حالم بده تو رو خدا بگین باید چیکار کنم

    1. سلام.
      موارد مشابه شما زیاد بوده اند که در اینجا درمان شده اند. لطفا” تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .
      موفق باشید.

  37. سلام اقای دکتر .من ۲۷سالم هست و وقتی که می خوام با همسرم نزدیکی کنم به شدت دچتر استرس شدید میشم جوری که پاهام قفل میشه و دل درد میگیرم و به گریه می افتم جدیدا هم اصلا اعتماد به نفس ندارم .چند جا برای درمان رفتم ولی هیچ نتیجه ای نداشته میترسم همسرم از این وضعیت خسته شه و به فکر طلاق بیوفته اقای دکتر هیپنوتیزم میتونه کمک کنه به من ؟

    1. سلام.
      موارد مشابه شما زیاد بوده اند که نتیجه گرفته اند. قابل درمان است ، لطفا” تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .
      موفق باشید.

  38. سلام.
    لطفا” در گوگل جستجو کنید تا یک جای معتبر پیدا کنید.
    موفق باشید.

  39. سلام من هم 3سال ازدواج کردم و این مشگل را دارم چند مرکز مشاور رفتم تا حدودی تاثیر داشته ولی مشگلم حل نشده لطفا یه مرکز هیپنوتیزم درمانی به من معرفی کنید خیلی احتیاج به کمک دارم ممنون از همکاریتون

  40. سلام:

    شما نیاز به درمان اساسی دارید . لطفاً تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
    موفق باشید.

  41. سلام
    من ۲۵سالم هست اقای دکتر و تو بچگی برادرم که ۱۵سالش بود ازم سواستفاده جنسی کرد الان ۲ساله که ازدواج کردم اما هنوز رابطه نداشتم استرس زیادی دارم و بدبینی شدیدی به خانواده شوهرم دارم از مرگ میترسم .خیلی خجالتی و کم رو هستم و این باعث جلوگیری از پیشرفتم شده الان هم یک سال هست که پدرم فوت شده از اون موقع کابوس های شبانه دارم و از جن و تاریکی میترسم .اقای دکتر کمکم کنید باید چیکار کنم؟

  42. سلام اقای دکتر من ۲۷سالمه و ۶سال هست که ازدواج کردم وقتی ۶سالم بود پسر همسایمون بهم تجاوز کرد بعد از اون از رابطه خیلی میترسیدم و به زور ازدواج کردم ولی در رابطه همش خودم را جمع میکنم خیلی عصبی هستم و فکر میکنم افسردگی هم دارم و سردرد هم زیاد میگیرم ایا درمان امکان پذیره و من خوب میشم ؟؟

    1. سلام:
      بله .متاسفانه یکی از علل واژینیسم یا رس از رابطه جنسی ، سوء استفاده جنسی در کودکی است. و قابل درمان است.
      موفق باشید.

  43. سلام اقای دکتر من ۳۶سال دارم و ده سال هستش که از ازدواجم میگذره .من ترس از ارتفاع و بلندی دارم و قبلا هم ترس از پله برقی و اسانسور داشتم که الان دوباره شدید شده در هنگام رانندگی ام ترسی که دارم باعث میشه عضلاتم رو منقبض و سفت کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام:
      البته این سوال مرتبط با موضوع این صفحه نمی باشد . ابته مشکل ترس از ارتفاع و آسانسور علایمی از افسردگی است بهتر از به یک روانشناس مراجعه نمایید . با این حال لرای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.
      موفق باشید.

  44. سلام.
    به هر حال وازینیسم یا ترس از رابطه زناشویی یک حسی است که در طول زندگی فرد شکل میگیرد که البته ممکن است بعضی از افراد با عمل جراحی مشکل رابطه را حل کنند اما این افراد همیشه دچار سرد مزاجی جنسی خواهند بود و باز هم باید گفت البته این افراد دچار مشکلات عاطفی دیگری چون افسردگی و … نیز دارند و یا میشوند . به هر حال شاید بهترین روش درمان وازینیسموس هیپنوتیزم درمانی باشد.
    موفق باشید.

  45. من مشگل واژينيسم دارم و حدو ٦ سال است كه ازدواج كردم ولي رابطه نميتوانيم داشتم باشيم . دكتر زياد رفتم قرار شده جراحي كنم خواستم بدانم كه مشگلم رواني است يا نه ممنون

  46. سلام خانم سیما من هم 6 سال بود که از رابطه ی زناشویی با همسرم ترس داشتم کم کم داشتیم به جدا شدن فکر میکردیم که یک نفر جایی را بهمون معرفی کردن برای هیپنوتیزم رفتم خدا را شکر کاملا خوب شدم پس برو برای این روش درمان حتما خوب میشی

    1. سلام.
      احتمالا باید روش های درمانی زیادی را امتحان کرده باشید و اگر اینطور است و جاهای زیادی رفته اید و نتیجه نگرفته اید بهتر است روش هیپنوتیزم درمانی را نیز امتحان نمایید . انشااله که نتیجه میگیرید .
      موفق باشید.

  47. سلام.
    تاکنون خانم هایی که ترس از رابطه ی زناشویی و یا وازینیسم یا وازینیسموس داشته اند زیاد بوده اند که با همین روش که گفتید درمان شده اند .
    موفق باشید.

  48. من خانمی 28 ساله هستم و حدود دو سال هست ازدواج کرده ام ولی بعلت واژینیسم من، نمی توانیم با همسرم رابطه دلخواه داشته باشیم . اوایل همسرم مراعات منو می کرد ولی الان خیلی عصبی شده .واژینیسم داره زندگی منو نابود می کنه خیلی دکتر رفته ام ولی فایده نداشته . با هیپنوتیزم امکان درمان واژینیسم تا چه اندازه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *