لوگو دکتر نجفی توانا

درمان اعتیاد به خود ارضایی و آشنایی با عواقب اعتیاد به خودارضایی

فهرست محتوا

درمان اعتیاد به خود ارضایی

درمان اعتیاد به خود ارضایی

درمان اعتیاد به خود ارضایی نیازمند شناخت بهتر این اعتیاد  است . فردی که در طول هفته بیش از دو مرتبه عمل خودارضایی را انجام میدهد به آن اعتیاد دارد و باید برای درمان آن اقدام نماید.

 

از نظر پزشکی اعتیاد ( زیاده روی) در خودارضایی:

خودارضایی شدید و بیمارگونه به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد می‏کند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون DHT=Dihydrotestosterone می‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHT در خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است. درمان اعتیاد به خود ارضایی به شما کمک میکند تا جلوی این اثرات را بگیرید.

 

تاثیر اعتیاد به خودارضایی بر بدن مردان 

افزایش ترشح بیش از حد هورمون تستسرون باعث میشود تا ظاهر مرد بیشتر از سن تقویمی وی نشان دهد ( شکسته شدن ظاهری )

خود ارضایی مکرر و بیمار گونه و اعتیادی  باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین Acetyle Choline از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد که این خود باعث پاره‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتیAbsentmilndedness، کمی حافظه Memory، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت‏ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول‏های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام‏های مختلف را بر عهده دارد. برای درمان این اختلال باید به پزشک مراجعه کنید تا با بررسی دقیق شما مشکل را شناسایی و برای درمان اعتیاد به خود ارضایی اقدام نماید. این اختلال جنسی می تواند در آینده نزدیک صدمات زیادی را به شما وارد نماید.

 

برخی نیز بر این عقیده‏اند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در انزال های مکرر در یک روز ، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته ۴۰۰-۳۰۰، اسپرمی که در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم‏ها، پروتئین‏ها، مواد قندی، لسیتین Lecithin، کلسیم، فسفر، نمک‏های بیولوژیک، تستوسترون و… است. این ذخایر عظیم انرژی – که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش‏های مختلف مورد استفاده قرار گیرد – بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج می‏شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می‏آورند.

برای مثال از آنجا که سلول‏های خونی و پلاکت‏ها در مغز استخوان‏ها تولید می‏شود و به تکامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول‏های خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است.

 

افزایش سن ازدواج و فشار جنسی طبیعتا افراد ( چه زن چه مرد ) را به سمت خودارضایی هدایت میکند

البته تجربیات کودکی و گذشته تاثیر زیادی بر اعتیاد به خود ارضایی دارد که با مراجعه به روانشناس و روشهای درمانی نظیر هیپنوتیزم درمانی قابل درمان است. برای درمان اعتیاد به خود ارضایی می توانید با مراجعه به مطب دکتر نجفی توانا برای درمان اقدام نمایید. شما برای درمان حتی می توانید از نام مستعار استفاده کنید، هدف ما کم کردن معضلات این اختلال جنسی و کاهش پیامدهای اجتماعی آن است.

 

 

می دانم، می خواهم، اما نمی توانم!

“می دانم مشکلم چیست و می خواهم از آن رها شوم و یا درمانش کنم، و برای درمان آنها از همه روشها استفاده نموده ام با این وجود نمی توانم.”
مثلا”، وسواس شستن و یا ترسهای غیر معقول و یا عدم اعتماد بنفس و غیره . با اینکه می دانیم این رفتارها یا احساسات غیر منطقی است، با این حال قادر به رهایی و یا کنترل آنها نیستیم.
بنابراین می توان گفت بسیاری از احساسات،هیجانات،و افکار ما ریشه در ناخوداگاه دارد.اگر چه در نهایت ما مسئول اعمال خود در جامعه و در تعامل با دیگران می باشیم.
اختلالات و انحرافات قابل درمان